Online Marketing
Websites

Benieuwd waarom blogs nog steeds zo relevant zijn om te schrijven? We leggen het uit in dit artikel!

Jeroen van Kesteren
May 21, 2024

🙈 5 redenen waarom blogs nog steeds zo belangrijk zijn om te schrijven!

1. Je kan je doelgroep informeren over relevante onderwerpen.

2. Je zorgt voor meerdere ingangen naar je website. Zie het als een winkel op de hoek van de straat met meerdere ingangen, meer kans dat ze bij jou naar binnen lopen!

3. Je zorgt ervoor dat je gezien wordt als autoriteit in je vakgebied.

4. Je versterkt je hele website door kwalitatief goede content te schrijven. Dit heeft positieve invloed op hoe Google jouw site ziet.

5. Je geeft Google en andere Search Engines informatie. Deze informatie kunnen ze laten zien aan hun bezoekers direct in de zoekresultaten of zelfs gebruiken voor hun AI tools.

🎥 EXTRA: Bekijk de video om te zien hoe snel een blog geïndexeerd kan worden tegenwoordig. Gisteren geschreven, vandaag in de top drie! Natuurlijk is dat niet voor alle onderwerpen het geval, maar het toont wel hoe snel Google onderwerpen tegenwoordig oppakt.

Dit blog heb ik niet eens laten indexeren door Google. Gewoon geschreven, gepubliceerd en toegevoegd aan Google Mijn Bedrijf.

🤷 Hoe vaak schrijf je dan een blog?

Vooral als je iets interessants te melden hebt. Wij hebben inmiddels een waslijst aan onderwerpen klaar staan, daar proberen we eens per week een te schrijven en te publiceren!

TIP:

Synchroniseer je blog onderwerpen met je social media posts voor een mega impact. Neem bijvoorbeeld onze recente blog over het verwijderen van het Cookiebot logo van je website; dezelfde week verscheen het onderwerp ook op onze socials. Door deze synchronisatie creëer je een krachtige multimediale campagne die je boodschap van alle kanten belicht.

Dus, waar wacht je nog op? Laat je creativiteit de vrije loop en bloggen maar! 🚀📝

Sterke verhalen

Meer Wijsheden

Jeroen van Kesteren

Betaal niet meer dan nodig in Google Ads en voorkom spam met ClickPatrol.

Daan Groot

AI neemt de hoofdrol, maar de mens blijft onmisbaar.

Jeroen van Kesteren

Betaal niet meer dan nodig in Google Ads en voorkom spam met ClickPatrol.

Daan Groot

AI neemt de hoofdrol, maar de mens blijft onmisbaar.