Conversiemeting
SEA
Online Marketing

Google gaat conversies in GA4 schrappen, de naam wordt: Key Events.

Jeroen van Kesteren
Mar 22, 2024

Weer een nieuwe update van Goolge op het gebied van meting in Google Analytics en Google Ads. Google heeft aangekondigd dat ze Conversies in GA4 gaan schrappen.

Hoe blijf je belangrijke actie's meten?

Natuurlijk kunnen we niet zonder het meten van conversies, de belangrijkste acties op jouw site. Daarvoor in de plaats komen zogenaamde Key events. Het doel is dat de 'conversies' beter te vergelijken zijn tussen Google Ads en Google Analytics en dat er betere inzichten gegenereerd kunnen worden cross-platform.

 Key Events zullen nog wel conversies worden genoemd als ze gedeeld worden met Google Ads om ervoor te zorgen dat de rapportages kloppen.

Key events in het user acquisition rapport in Google Analytics

Wat zegt Google hierover?

Kamal Janardhan,Senior Director of Product Management, Measurement bij Google zegt daarover:

“In deze verbeterde, meer uniforme ervaring pakken we de verschillen in conversierapportage aan die marketeers hebben ervaren in Google Ads en Analytics. Een al lang bestaand verzoek dat we graag voor onze klanten oplossen op deze manier.

Nu worden conversies in de bestaande rapport- en verkenningsmodules belangrijke gebeurtenissen. Op deze manier kunt u de belangrijkste bezoekers acties voor uw bedrijf in Analytics definiëren en ontdekken wat wel en niet werkt om uw product en ervaring op websites en in apps te verbeteren.”

Wat moet je zelf doen?

Hoe je dat moet implementeren in jouw Google Analytics en Google Ads omgevingen? Weer een dure implementatie en abonnement zeker?

Gelukkig niet, het is deze keer eenvoudig, de implementatie gaat automatisch!

Sterke verhalen

Meer Wijsheden

Jeroen van Kesteren

Betaal niet meer dan nodig in Google Ads en voorkom spam met ClickPatrol.

Daan Groot

AI neemt de hoofdrol, maar de mens blijft onmisbaar.

Daan Groot

AI in marketing is geen hype, het is de toekomst. En die toekomst is nu.

Jeroen van Kesteren

Betaal niet meer dan nodig in Google Ads en voorkom spam met ClickPatrol.

Daan Groot

AI neemt de hoofdrol, maar de mens blijft onmisbaar.

Daan Groot

AI in marketing is geen hype, het is de toekomst. En die toekomst is nu.