SEA
Online Marketing

Lees dit artikel voor praktische tips om jouw Google Ads advertenties direct beter te laten presteren.

Jeroen van Kesteren
Jun 3, 2023

Verbeter je campagnes met deze Google Ads Tips

Het is zo dat je niet 1, 2, 3 een campagne verbetert, dat vergt vaak testen en wat voor de een werkt, werkt weer niet voor het andere bedrijf. Toch zijn er wel een aantal tips waarmee je jouw Google Ads campagnes beter kan laten presteren.

In dit artikel gaan we kort in op de zaken die jij kan doen om te zorgen dat jouw google advertentie campagnes beter gaan presteren op de korte termijn.

Lopen jouw campagnes optimaal of mis je nu conversies?

Tip 1.

Werk aan een duidelijke account setup

Het klinkt als een inkoppertje, en misschien is het dat ook wel, maar we komen nog vaak tegen dat de opzet van campagnes in Google Ads (vaak onnodig) complex worden opgezet. Het nadeel hiervan is dat je lastiger kan optimaliseren en ook bij het uitbreiden van de campagnes loop je tegen onnodige complexiteit aan. Zorg er dus voor dat jouw campagnes logisch en goed te begrijpen opgezet zijn. Vaak is de opzet van jouw website en navigatie een goede leidraad.

Tip 2.

Maak gebruik van Dynamic Search Ads

Naast de campagnes die je opzet op basis van het keywordonderzoek dat je gedaan hebt, is het belangrijk om ook DSA adgroups toe te voegen. Hiermee zorg je voor een soort 'sandbox' en ben je ook zichtbaar op keywords die wel relevant zijn, maar waar je wellicht nog niet aan hebt gedacht.

Tip 3.

Zorg voor correcte conversiemeting

Meten is weten, maar dan is het wel belangrijk dat je het juiste meet. Steek er dus tijd in om te zorgen dat je zeker weet dat wat jij meet het juiste is. Voor het opzetten van conversiemeting kun je bijvoorbeeld de volgende conversies instellen:

Primaire conversies

Deze conversies gebruikt Google om op te bieden.

  • Aankopen
  • Contactaanvraag
  • Brochure downloads

Secundaire conversies

Deze conversies meet je wel, maar Google stuurt hier niet op.

  • Klik op een telefoonnummer
  • Klik op een e-mailadres
  • Langer dan 30 seconden op de pagina
  • Meer dan 75% van pagina bekeken

Tip 4.

Maak gebruik van automatische biedstrategieën

Vervolgens, als je de conversiemeting goed hebt ingesteld, kun je gebruik maken van automatische biedstrategieen. Je kan kiezen voor klikken maximaliseren, maar liever gebruik je bijvoorbeeld 'Conversies maximaliseren' of 'Conversiewaarde maximaliseren'. Google gaat dan voor jou op zoek naar mensen die zeer waarschijnlijk zullen converteren en heeft ook de mogelijkheid hier een hoger bod op te doen in de zoekveiling.

Tip 5.

Test, optimaliseer en denk logisch na

Als je geen miljoenen bezoekers op jouw site hebt of via jouw google ads campagnes, dan is het soms lastig om tot een significante (statistisch gezien) verbetering te komen. Om te voorkomen dat je eindeloos blijft wachten op een significant resultaat is het belangrijk om logisch na te blijven denken en je boeren verstand te gebruiken. Volg je gevoel en onderbouw dat vervolgens met data en een logische verklaring. Zie je een verbetering in de resultaten? Mooi zo, door naar het volgende experiment! Kijk ook naar wat de grote webshops en website doen en bedenk wat je hiervan kunt leren en hoe je die learnings kunt toepassen voor jouw bedrijf.

Dat was hem voor nu. Je kan direct aan de slag om deze tips te implementeren in jouw google ads campagnes. Wil je dat wij met je mee kijken om te zien wat nog mogelijk is qua verbetering? Vraag hier de gratis marketing analyse aan >

Sterke verhalen

Meer Wijsheden

Jeroen van Kesteren

Maakt een punt.

Server-Side Tracking: De Sleutel tot Slimmere Marketing en Groei.

Lynn Noppen

Kost social media je teveel tijd? Bespaar tijd met deze 3 concrete tips voor Canva!

Jeroen van Kesteren

Maakt een punt.

Google gaat conversies in GA4 schrappen, de naam wordt: Key Events.

Jeroen van Kesteren

Maakt een punt.

Server-Side Tracking: De Sleutel tot Slimmere Marketing en Groei.

Lynn Noppen

Kost social media je teveel tijd? Bespaar tijd met deze 3 concrete tips voor Canva!

Jeroen van Kesteren

Maakt een punt.

Google gaat conversies in GA4 schrappen, de naam wordt: Key Events.