Klant
KRK Makelaars
Periode
2021 - heden

Online marketing voor makelaars

Een sterke online fundering

Klant.

KRK Makelaars is een van de grootste makelaars in Noord-Holland. Al 100 jaar is KRK verweven met de Zaanstreek. Ondertussen zijn ze uitgebreid naar meerdere vestigingen en zijn ze onmisbaar in Noord-Holland en Amsterdam geworden. De 100 jaar ervaring resulteert in omvangrijke kennis over de woonmarkt in de regio Noord-Holland.

Opdracht.

Hoger komen in het 'digitale vastgoed', namelijk de organische zoekresultaten. Dat was een van de doelstellingen van KRK Makelaars, daarbij ondersteund door de Google Ads advertenties waarmee het leeuwendeel van de bezoekers naar de website wordt geleid.

De diensten die wij hiervoor hebben ingezet;

Dit is een ideale combinatie waarbij gebruik gemaakt wordt van direct resultaat (SEA) en het bouwen aan de lange termijn posities in Google (SEO). In Google Ads was het mogelijk om snel relevant verkeer naar de site te sturen en hier kwamen ook interessant ideeen uit die we weer konden inzetten om organisch ook beter te gaan

Samenwerking.

Door de combinatie tussen de kennis van de klant op het gebied van de makelaardij en van BRUTAEL. op het gebied van online marketing ontstond een perfecte samenwerking. De doelen zijn telkens duidelijk en we overleggen veel. Tussendoor per mail, telefonisch of whatsapp en ook op een vast moment waarop we digitaal of offline samen komen om de resultaten en nieuwe plannen te bespreken.

Bij KRK Makelaars werken ook online specialisten op kantoor, dat zorgt ervoor dat we snel kunnen schakelen en we van beide kanten weten wat er bedoelt wordt. Aan een half woord hebben we genoeg en we durven elkaar aan te spreken en ter verantwoording te roepen als dat nodig is. Dit zorg ervoor dat de samenwerking efficiënt verloopt en dat het gevoel van beide kanten goed blijft.

Aanpak.

Het optimaliseren voor de zoekmachines, om hoger te komen in de organische resultaten en de bijbehorende linkbuilding evalueren we maandelijks en sturen we waar nodig bij. We geven deze resultaten wel de tijd om zich te bewijzen. Hebben we na een paar maanden de doelstellingen bereikt? Dan verleggen we de focus naar een ander deel zoekwoorden.

Google Ads is zo opgezet dat we hier snel in kunnen optimaliseren, maar ook kunnen uitbreiden als dat nodig is. We maken gebruik van het algoritme en automatiseringen van Google zodat de campagnes zo efficient mogelijk draaien. Daarbij richten we de campagnes in als ware het een webshop, waarbij we ons richten op het maximaliseren van conversiewaarde op basis van een gewogen indexcijfer.

Impact.

Op het gebied van zoekmachine optimalisatie hebben we met verschillende woorden topposities weten te bereiken, hierdoor is het verkeer naar de site flink gestegen en levert dit ook direct extra leads op voor de klant.

Met het adverteren in de zoekmachine en het gebruik maken van de automatische biedstrategieën in Google Ads leverde een voordeel op in efficiëntie en in resultaat. Zo halveerden de kosten per maand, maar leverden de campagnes tegelijkertijd 2 x zoveel conversies op.

goeie cijfers

Mooie resultaten

No items found.