Klant
Max voor Ogen
Periode
2023 - heden

Online marketing voor opticiens

Zicht op online resultaat

Klant.

Max voor Ogen is dé opticien in Schagen. Ben je op zoek naar een bril of zonnebril, dan ga je langs bij Max voor Ogen aan de Gedempte Gracht in Schagen. Daarbij zijn zij ook gespecialiseerd in optometrie, waarbij de gezondheid van uw ogen voorop staat. Door de combinatie van een eigen winkel met ervaring in het ziekenhuis als optometrist, kan Max voor Ogen unieke diensten aanbieden en haar klanten zo goed mogelijk helpen.

Online was de zaak al vertegenwoordigd met een website, maar de zichtbaarheid kon nog een stuk beter, zodat ook nieuwe klanten Max voor Ogen zouden kunnen vinden.

Opdracht.

Zorg ervoor dat we net als offline, online ook op een A-locatie terecht komen, zodat nieuwe klanten onze mooie winkel in Schagen ook gaan vinden.

De diensten die wij hiervoor hebben ingezet;

Dat is een concrete opdracht, niet alleen offline, maar ook online op de 'A-locaties' getoond worden.

Samenwerking.

De samenwerking is opgestart eind 2023 waarbij BRUTAEL. de marketing voor haar rekening nam in overleg met de eigenaar. Constant laten we zien wat er gebeurt en hoe dat impact heeft. Omdat we met de website van destijds tegen grenzen aanliepen, hebben we geadviseerd een nieuwe website te laten maken door onze partner.

Aanpak.

We hebben eerst focus  gelegd op het opzetten van zichtbaarheid en verkeer via betaalde Google Ads advertenties. Hier is vervolgens ook het stukje linkbuilding bijgekomen, om ervoor te zorgen dat er organisch ook hogere posities bereik zouden worden. Daarna zijn we aan de slag gegaan om een website partner te vinden voor het opzetten van een nieuwe, seo-vriendelijke, website die zelf beheerd kan worden.

Impact.

Het is gelukt om Max voor Ogen lokaal hoger te laten scoren in de zoekmachines en hier werken wij nog altijd aan. De concurrentie zit namelijk ook niet stil.

Verder leiden we nieuwe klanten naar de website via Google Ads campagnes, hierbij ricthen we ons op het maken van afspraken, maar sturen we ook op direct bezoek naar de winkel.

Daarbij is eind 2023 een nieuwe site live gegaan, hiermee kunnen we nog beter optimaliseren voor de zoekmachines in Google. Darnaast is de website nu ook een stuk gebruiksvriendelijker voor klanten. De snelheid en techniek van de site helpen daar ook in mee.

goeie cijfers

Mooie resultaten

+

85

%

Conversie Percentage (CP)

Het aantal aankopen per klant groeide met meer dan de helft.

+

35

%

Customer Lifetime Value (CLV)

Opbrengst per klant schoot gigantisch omhoog

+

100

%

Return on Ad Spend (ROAS)

De omzet in verhouding tot advertentiekosten werd verdubbeld.