Online marketing voor webshops

Geoptimaliseerde en gezonde campagnes

Klant.

Plent is gedreven om hoogwaardige producten te leveren die werkelijk iets kunnen bijdragen aan de gezondheid van kanten. Elke dag duiken er nieuwe supplementenbedrijven op, en helaas wordt er steeds meer ingeleverd op kwaliteit!

Hierbij doelen zij niet alleen op de zuiverheid van de gebruikte ingrediënten, maar ook op de werkomstandigheden van mensen en de impact die de productie en distributie hebben op de planeet. Plent produceert en distribueert al jaren producten van hoge kwaliteit en zij hebben een basis van trouwe klanten opgebouwd die vertrouwen hebben in hun merken en producten.

Opdracht.

Er is in het verleden veel gedaan aan online marketing en het draaien van campagnes. Zowel in Google Ads als op verschillende Social Media kanalen. Het probleem was niet de omzet en het bereik wat hieruit kwam, maar de verhouding tussen kosten en die omzet. De kosten waren te hoog om het resultaat te verantwoorden. Een slechte ROAS (return on ad spend) dus.

De diensten die wij hiervoor hebben ingezet;

De opdracht was duidelijk: Zorg ervoor dat de campagnes weer rendabel worden en er op de online marketing activiteiten weer geld verdiend wordt. Stop het bloeden!

Samenwerking.

BRUTAEL. vervult de functie van sparringpartner en specialist op het gebied van online marketing. Naast het strategisch adviseren over het inzetten van kanalen, voeren wij de campagnes ook uit in overleg.

We bespreken de resultaten en taken maandelijks tijdens een meeting. Soms op locatie en anders online. Een heldere uitleg van wat wij doen en waarom wij dat doen is daarin essentieel voor een goede samenwerking en leidt ook tot wederzijds begrip.

Aanpak.

Gericht op het verminderen van 'waste' gingen wij aan de slag. We hebben campagnes in Google Ads geoptimaliseerd en geadviseerd met betrekking tot de inzet van andere online marketing kanalen, zoals social media.

In Google Ads zijn we gaan richten op relevantie van advertenties, waarbij we het totaal resultaat niet uit het oog verloren. Juist door de marketing efforts naast het totaal resultaat te leggen, konden we interessante verbanden ontdekken.

Impact.

We hebben met SEO en linkbuilding organische topposities kunnen behalen in de zoekmachine van Google. Hierop komt een belangrijk deel bezoekers binnen op de site die voor de eerste keer kennismaken met Plent.

In Google Ads hebben we de campagnes geoptimaliseerd om tot een goede ROAS te komen. De return on ad spend is gestegen met ruim 60%, waardoor de campagnes weer rendabel zijn geworden. Daarbij hielp het om te kijken naar het totaal resultaat over alle campagnes om focus te houden op de juiste taken.

goeie cijfers

Mooie resultaten

No items found.