Online Marketing
Social Media

In dit artikel leggen we uit wat de voordelen zijn van betaald adverteren t.o.v. organisch posten op social media.

Mircha Pellens
Feb 5, 2024

Betaald adverteren op Facebook biedt verschillende belangrijke voordelen ten opzichte van organisch posten. Wij van Brutael zetten ze voor je op een rijtje:

🎯 1. Grotere zichtbaarheid/targeting

Met adverteren is het mogelijk om gericht te targeten op de specifieke eigenschappen van je doelgroep. Hierdoor kun je jouw advertenties richten op degenen die het meest waarschijnlijk geïnteresseerd zijn in wat je te bieden hebt, wat resulteert in effectievere campagnes!

📈 2. Groter bereik

Betaalde advertenties garanderen dat je content wordt gezien door een groter deel van je doelgroep, of zelfs daarbuiten.. Organische posts bereiken vanwege het algoritme vaak maar een klein deel van het aantal mensen dat jou volgt.

👟 3. Snellere resultaten

Advertenties bieden de mogelijkheid om bijna onmiddellijk resultaten te zien, terwijl organische posts consistente inspanning vereisen om resultaten te behalen op de lange termijn.

📏 4. Meetbare resultaten

Betaalde advertenties bieden uitgebreide analytics en rapportagefuncties waarmee je de prestaties van je campagnes kunt volgen, meten en kunt bijsturen.

💪 5. Concurrentievoordeel

Door te investeren in betaalde advertenties kun je een voorsprong krijgen op concurrenten die zich alleen op organisch bereik tonen.

Al overtuigd om aan de slag te gaan met adverteren?! Het team van Brutael helpt je graag verder.

Vergeet niet dat een balans tussen betaald -en organisch posten belangrijk is voor het opbouwen van een community en een loyale klantenbasis. Geen stress: ook voor social media beheer, -strategie en content creatie kun je ook terecht bij Brutael! Neem contact met ons op om te kijken wat mogelijk is voor jouw bedrijf.

Sterke verhalen

Meer Wijsheden

Jeroen van Kesteren

Maakt een punt.

Server-Side Tracking: De Sleutel tot Slimmere Marketing en Groei.

Lynn Noppen

Kost social media je teveel tijd? Bespaar tijd met deze 3 concrete tips voor Canva!

Jeroen van Kesteren

Maakt een punt.

Google gaat conversies in GA4 schrappen, de naam wordt: Key Events.

Jeroen van Kesteren

Maakt een punt.

Server-Side Tracking: De Sleutel tot Slimmere Marketing en Groei.

Lynn Noppen

Kost social media je teveel tijd? Bespaar tijd met deze 3 concrete tips voor Canva!

Jeroen van Kesteren

Maakt een punt.

Google gaat conversies in GA4 schrappen, de naam wordt: Key Events.